COVID-19

Informatie over het nieuwe Coronavirus (COVID-19) kunt u vinden op de COVID-19 webpagina op Thuisarts.nl of bij het RIVM waar u ook de Coronavirus kaart van Nederland vindt.

Nieuw Coronavirus

• Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:
    • Draag een mondkapje in publieke binnenruimtes.
    • Was uw handen vaak met zeep.
    • Nies en hoest in uw elleboog.
    • Gebruik papieren zakdoekjes.
    • Geef anderen geen hand.
  • Blijf thuis bij klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden).
    • U hoeft bij deze klachten niet getest te worden.
    • Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft.
    • Bel de huisarts als u steeds zieker wordt of moeilijker ademt.
  • Bent u ouder dan 70 of heeft u een chronische ziekte?
    Bel dan direct uw huisarts of huisartsenpost als u:
    • koorts (meer dan 38 graden) of een koortsig gevoel heeft
    • en hoest of moeilijk ademt.
      Ga niet naar de huisarts toe.

Thuisarts.nlthuisarts_logo

Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op deze website gebruiken:

• om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

Diabetes type 2

Diabetes mellitus type 2 (DM2), ook wel 'suikerziekte' genoemd, is een ziekte waarbij de suikerconcentratie in het bloed langdurig te hoog is. Dit kan leiden tot schade aan hart, ogen, nieren en voeten. Een gezonde levensstijl helpt bij het tegengaan of behandelen van Diabetes type 2: zorg dat u gezond eet, genoeg beweegt en probeer af te vallen als u te zwaar bent. Meer informatie over Diabetes type 2 vindt u op thuisarts/diabetes type 2.

Hoge bloeddruk

Hoge bloeddruk is een aandoening die meestal geen klachten geeft. Toch kan hoge bloeddruk als deze niet goed behandeld wordt, ernstige problemen veroorzaken. Daarom is het raadzaam met eeen bepaalde regelmaat de bloeddruk te laten controleren. Meer informatie over hoge bloeddruk vindt u op thuisarts/hoge bloeddruk.

Astma

Astma is een longaandoening waarbij periodiek vernauwing optreedt van de luchtwegen. Dit leidt tot moeilijk ademhalen en benauwdheid. Meer informatie over astma vindt u op thuisarts/astma.

Anticonceptie anticonceptie.nl

Omdat geen vrouw hetzelfde is, vind u op Anticonceptie.nl informatie over verschillende onderwerpen die voor u interessant kunnen zijn.

Wij hopen dat de links u helpen om u zelf te informeren over medische zaken in het algemeen of over uw eigen
medische situatie. De informatie achter deze links vervangt echter geen doktersadvies. Heeft u vragen of zorgen?
Blijf er niet mee zitten en bespreek ze met uw huisarts.